Törésvonalak az atomerőmű alatt

A Japánban található higashidóri atomerőmű alatt két aktív törésvonalat fedeztek fel.

A japán higashidori atomerőmű alatt két törésvonalat találtak, melyek a Japán Atomenergetikai Hatóság szerint szinte teljesen biztos, hogy aktívak. A Tohoku Electric tulajdonában lévő létesítmény jelenleg azonban nem üzemel. A Japánban található atomerőműveket ugyanis átvizsgálják a 2011-es földrengés és cunami okozta katasztrófa óta.

Február 18-ára elkészített jelentések szerint azonban az üzem nem biztonságos helyen található. Közvetlenül az atomerőmű alatt két törésvonalat fedeztek fel, velük kapcsolatban azonban további vizsgálatokat rendeltek el, elsősorban az aktivitásukra kíváncsiak. A Tohoku Electric viszont továbbra is amellett érvel, hogy ezek a törésvonalak nem aktívak. Decemberben már a vizsgálatok alapján feltételezték a két törésvonal létezését, melyeket F-3-nak és F-9-nek neveztek el. A nyilvánosságra került tanulmányok szerint ezek a törésvonalak aktívak és a létesítmény tervezése során figyelembe kellett volna venni egy nagy erejű földrengés lehetőségét. Az F-3-as törésvonal ugyanis mindössze 400 méterre húzódik a reaktor épületétől. A kiadott jelentés így rávilágított a biztonsági intézkedések szükségességére. Találtak még kisebb törésvonalakat, melyek a hűtővizet szállító csatornarendszert keresztezik, valamint egy másik fontos biztonsági rendszert. Azonban ezekről még keveset tudnak, így még vizsgálatokra lesz szükség ezek aktivitásának a meghatározásához.

A kormány fő irányelvei közé tartozik azonban az, hogy aktív törésvonal mentén nem épülhet atomerőmű. A Tohoku Electric az Atomenergetikai Hatósággal történt konferencia után egy sajtótájékoztatót tartott, melyen még mindig ragaszkodtak ahhoz, hogy nem aktív az atomerőmű alatt húzódó törésvonal, valamint további felméréseket kívánnak elvégezni igazuk bebizonyítása érdekében. Viszont, ha további vizsgálatokkal egyértelműen, teljes bizonyossággal be tudják bizonyítani a törésvonalak inaktivitását, akkor a higashidori atomerőmű 2015 júliusában újraindulhat.

Forrás: asahi.com, enformable.com, yomiuri.co.jp

Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2013.02.19 14:19


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

F1 2024: A suzukai tavaszban folytatódik a száguldás
Virágba borultak a japán díszcseresznyék
Kitört egy vulkán Japánban, még a villámok is csapkodtak a hamufelhőben