Síközpont a Normafán?

Napirendre került a Normafa síközponttá fejlesztése. Hóágyúk és új síliftek jöhetnek.

Az Index információi szerint a napirendre került a Normafa nagyszabású fejlesztési terve. Ha elfogadják, három vagy négy új hóágyús pálya épülhet meg, melyeket új síliftekkel lehet majd megközelíteni.

A Sváb-hegyen az 1920-as, 30-as években alakult ki virágzó síélet, később még ugrósáncot is építettek a területre. Budapesten kívül talán egyedül a norvég főváros dicsekedhet még azzal a kontinensen, hogy a belvároshoz ennyire közel síelésre alkalmas terület található. Budapesten a sípályához szükséges fejlesztések azonban elmaradtak, annak ellenére, hogy a síelés az utóbbi két évtizedben újra divatba jött Magyarországon. Téli, havas hétvégeken általában 10 ezres tömeg igyekszik feljutni Normafára, de gyakran már félúton kénytelenek visszafordulni a megtelt parkolók miatt.

A jelenlegi tervezet ezeket a problémákat is próbálja orvosolni, úgy, hogy télen és nyáron is kulturáltan lehessen használni a területet. A tervek szerint három vagy négy sípályát, egy síliftet, egy új fogadóépületet, futópályákat és játszótereket, nyári bobpályát, valamint szabadtéri sporteszközparkot alakítanak ki. A beruházás részeként kívánják átalakítani a környéken a forgalmi rendet is, több új útszakasz építése és felújítása mellett több helyszínen, összesen több mint 1000 parkolóhelyet is létrehoznak. A parkolóhelyek egy része úgy kerül kialakításra, hogy onnan tömegközlekedéssel, vagy célzott, a Normafára menő járatokkal juthassanak el a sportolni vágyók a síparkba.

Szintén a tervezet része egy, a hóágyúk működtetéséhez szükséges, mintegy tízezer köbméteres víztározó megépítése is. A hóágyúkkal felszerelt sípályák között gyerekek és kezdők számára több oktatópálya és 800-1000 méteres lesiklásra alkalmas pálya is lesz. 

A Normafa Park néven futó projekthez kapcsolódik a libegő és a fogaskerkű felújításának és meghosszabbításának terve is. Ha az uniós forrásokra alapozott közlekedési beruházás megvalósul, akkor a Széll Kálmán térről alig több, mint negyed óra alatt lehet majd elérni a sípályákat. Ráadásul a felújított sínpályán futó modern fogas 7-8 percenként tud majd utasokat szállítani úgy, hogy lehetőség nyílik rajta kerékpár és sífelszerelés szállítására is.

Természetesen olyan külön tanulmány is készül, amely figyelembe veszi majd a környék természetvédelmi adottságait, és ennek megfelelően határozza meg a felesztés részleteit.

Forrás: Index, Síelők Weblapja

Szerző: Cséki Gergő
Megjelent: 2013.07.09 13:19


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

Hőmérsékleti rekordokkal indult a hét
Nem tréfa, az idei április 1-je lett a legkorábbi regisztrált hőségnap Magyarországon
Több hőmérsékleti rekord is született március utolsó napján