Ősz a Visegrádi-hegységben

Az elmúlt napok napsütéses, nyáriasan meleg időjárását sokak az őszi erdőkben túrázással töltötték.

Mi sem tettünk másként: túránk Dömösről indult, ahol a piros háromszög jelzésre tértünk rá. Számos túratársunkkal a Vadálló-köveknél tettünk egy hosszabb pihenőt, itt ugyanis a Börzsönyre, részben a Dunára kiváló rálátás van. Pihenőt már csak azért is érdemes beiktatni, mert rövid - kb. 2,5 km-es - táv alatt több, mint 450 m-et kell kapaszkodnunk. Tehát miután erőt gyűjtöttünk és fotóztunk tovább indultunk a Prédikálószékre, ahonnan az egy évvel ezelőtt októberben átadott kilátóból csodaszép panoráma nyílik a Dunakanyarra. Egy aránylag hosszabb pihenőt és kényelmes fotózást követően úgy döntöttünk, Dobogókő fele jövünk le.

Erre leginkább az ezernyi színben pompázó erdő nyújtott élményt, a szintén piros háromszög jelzést követve néhány helyről innen is megpillantottuk a Dunát. Az lefele vezető mintegy bő 6 km-es út során későn érő szedert és gombákat is láttunk. Az ősz illatát, a napról-napra vastagabb avar illatát mélyen lélegeztük be. A sárgás, rozsdás-barna színű erdő övezte turistaútvonalon késő délután érkeztünk Dobogókőre. Zsíros kenyér formájában energiát gyűjtöttünk, majd autónkkal Esztergomot vettük célba. Szerencsénkre a Duna parton hihetetlenül szép napnyugta koronázta meg a 11 km-es túránkat.

Képriportunk alább tekinthető meg.

Fotók és túrázók: Majoros Gabriella, Pálhegyi Zoltán, Tiszai Szabolcs és Bodrogi Attila

Szerző: Bodrogi Attila
Megjelent: 2017.10.20 0:57

Hirdetés

Kapcsolódó hírek

Porördög táncolt a szántóföld fölött Zemplénben