Jeges csodák a Balatonon

A Szegedi Fotóklub is megörökítette a jeges szél által borzolt magyar tengert.

Minden bizonnyal az olvasóban rögtön adódik a kérdés, van aki képes Szegedről, illetve Hódmezővásárhelyről Siófokig, Szántódig utazni csak azért, hogy megnézze a jégtáblákat a Balaton partján?

A válasz, igen.

A Szegedi FotóKlub tagjaként néhányunk indulás előtt 36 órával eldöntötte, menjünk, nézzük meg milyen élőben amikor a Balaton jéggé dermed és a viharos szél jégtáblákat képez a déli parton. A tervet gyors tett követte, autóba ültünk és némi kitérővel a déli parthoz érkeztünk.

Elsőként Siófoknál álltunk meg és gyalogoltunk ki a mólóra. A látvány ahogy a part és a móló mentén felsorakoztak a kisebb-nagyobb jégtáblák fantasztikus volt, csupán az öböl egy keskeny részén hullámzott a víz, ahogy tőkés récék és hattyúk tucatjai vártak a jobb-jobbnál falatokra.

Egy valami azonban aránylag gyorsan megszabta határainkat, az a rendkívül hideg metsző szél. A -8 fokos levegőt a szél miatt -15, -18 fokosnak érezhettük. Így kb. 15 perc volt az a határ amit még könnyen elviseltünk, 20-30 percet követően viszont igyekeznünk kellett vissza autónkba.

Egy eszmecsere után arra jutottunk, hogy következő megállónk Szántód legyen. Itt sem volt sokkal különb a helyzet, talán kis mértékben mérsékeltebb szél fogadott minket. Ezen a részen ugyanakkor nagyobb mértékben torlódott a jég a partra, így már-már olyan érzetünk akadt, mintha a Jeges-tengernél időznénk.

A komp a révnél volt, körbevette a jég, esélye sem volt megmozdulni. Itt is készítettünk jó néhány felvételt, majd kerestünk egy vendéglátóhelyet. A nagy hidegben megéheztünk, jól esett a meleg étek. Ebéd után - amely már 3 után volt - úgy határoztunk a siófoki mólóról lessük meg a napnyugta mozzanatait.

Ahogy előzőleg úgy ezúttal is a hideg ellenére sokak nézelődtek a parton, a jó rálátást biztosító mólónál több tucatnyian voltak aki arra vártak, hogy horizont alá süllyedjen a nap. Szerencsére számunkra is akadt még hely.

A fehér vagy világoskékben tündöklő jégtáblák és a napnyugta pirosas-narancsos kontrasztja egészen elképesztő látványban részesítettek minket. Szinte pár perc erejéig el is felejtettük azt, hogy alig érezzük kezünket a süvítő szélben.

A legszebb színek azután mutatkoztak miután eltűnt a nap a látóhatárról.
Miután ezt is dokumentáltuk élményeinkkel együtt elégedetten indultunk haza.

Jéghideg felfrissülés itt és most

Fotók szerzői: Majoros Gabriella, Pálhegyi Zoltán, Tiszai Szabolcs, Bodrogi Attila

Szerző: Bodrogi Attila
Megjelent: 2017.01.09 16:04

Hirdetés

Kapcsolódó hírek

A záporok előtt még ilyen tükörsima volt a Balaton vize
Háborgó felhők a Balaton felett (videó)
Lassan mozgó cellák sötétítettek be a Balatonnál