Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt délies szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 23-25°C
2. szabadedzés:
Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt délies szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 25-27°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként eső, zápor kialakulására
Szél: élénk délies szél
Hőmérséklet: 21-23°C
Időmérő edzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként eső, zápor kialakulására
Szél: élénk délies szél egy-egy erős széllökéssel
Hőmérséklet: 23-25°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: erősen felhős, borult idő, kis esély mutatkozik kisebb eső kialakulására
Szél: mérsékelt délies szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 20-22°C
A silverstone-i versenypálya | Fotó: Planet Labs, Inc.
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
Az előttünk álló versenyhétvégén a Forma-1 bölcsőjébe, azaz Silverstone-ba látogat a mezőny, ahol a Brit Nagydíjat rendezik meg.
A pénteki szabadedzéseken sok napsütésre van kilátás,
csapadék nem valószínű,
így száraz pályán edzhetnek a pilóták, valamint tesztelhetik az új fejlesztéseket a csapatok. A napos időnek köszönhetően a pálya felszínének hőmérséklete is magas lesz, ami hatással lesz a gumikopás mértékére, ugyanis ez a pálya híres arról, hogy jelentősebb mértékben kopnak rajta a gumik. Az időnként előforduló élénk délies széllökések a pálya egyes részein viszont kisebb mértékű stabilitási problémát okozhatnak.
Szombaton már sok felhő lehet a pálya térségében,
és időnként eső, zápor is kialakulhat,
így a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is előkerülhetnek az esőgumik a garázsokból. Ha leesne az eső a harmadik szabadedzésen, akkor is érdemes lesz a pilótáknak a pályára hajtani, mert a kvalifikáción is előfordulhatnak hasonló körülmények. Vizes pályán megnő a kicsúszás veszélye, és az aszfalt hőmérséklete is jóval alacsonyabb lesz, mint pénteken. Az időmérőn pedig fontos szerepet kaphat ilyenkor, hogy ki, mikor és milyen körülmények között hajt ki a pályára, mert ez nagyban befolyásolhatja a rajtsorrendet. Ha száraz maradna a pálya, akkor is a sok felhő miatt alacsonyabb lesz a péntekihez képest a pálya hőmérséklete, ami miatt változhatnak a tapadási viszonyok, valamint a gumikopás mértéke is. A délies szelet továbbra is élénk, az időmérőn olykor akár erős lökések is kísérhetik, melyek hatással lehetnek a pálya egyes részein a versenyautók stabilitására.
A célegyenes | Fotó: Flickr/Jen Ross
Vasárnap a verseny idején is erősen felhős, borongós idő lehet a jellemző,
és kisebb eső sem kizárt,
de akár a verseny előtt is előfordulhat némi csapadék a pálya térségében. Így akár a versenyen is előkerülhetnek a vizes pályára alkalmas gumik. Ekkor alacsony lesz a pálya felszínének hőmérséklete, megnő a kicsúszás veszélye is az alacsonyabb tapadási viszonyok miatt. Ha az esőfelhők mégis elkerülnék a pályát, akkor sem várható magas pályahőmérséklet a felhős idő miatt, így nagyjából a szombati napon a száraz körülmények között tapasztalt tapadási és gumikopási viszonyokra számíthatnak a csapatok és a pilóták. A pálya egyes részein az élénk délies széllökések pedig ismét okozhatnak kisebb mértékű stabilitási problémát.
Hozzászólna? Várjuk Viber csoportunkban!
Borítókép: Ben Sutherland
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2023.07.05 16:05