Péntek
1. szabadedzés:
Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: erős északnyugati szél
Hőmérséklet: 33-35°C
Időmérő edzés:
Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: erős északnyugati szél
Hőmérséklet: 30-32°C
Szombat
Sprint szétlövés:
Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: erős északias szél
Hőmérséklet: 35-37°C
Sprintfutam:
Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: élénk északias szél
Hőmérséklet: 31-33°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 31-33°C
Pályarajz | Fotó: ごひょううべこ
Az előttünk álló versenyhétvégén kerül megrendezésre a Katari Nagydíj a Losail International Circuit versenypályán, ahol egy újabb villanyfényes futamot láthatunk, valamint sprinthétvége következik.
A három nap eseményei alatt végig derült időre van kilátás,
csapadék nem várható,
így az esőgumik a garázsok mélyén maradnak.
Az első szabadedzés kezdetén még napsütés és kánikula várja a csapatokat, így az aszfalt hőmérséklete is nagyon magas lesz, majd az edzés végére lemegy a nap, és az aszfalt hőmérséklete is folyamatosan csökkenni fog a tréning során. Ez az edzés csak a sprint szétlövés szempontjából lesz mérvadó, ugyanis szombaton nagyjából ebben az időszakban kerül megrendezésre a sprintfutam kvalifikációja. Az időmérő, a sprintfutam és a futam is napnyugta után veszi kezdetét, így ezen eseményekre valójában nem lesz mérvadó szabadedzésük a csapatoknak, legfeljebb csak a tréning utolsó szakasza.
Az időmérőre már lenyugszik a nap, így a pálya felszínének hőmérséklete folyamatosan csökkenni fog, egyre közelebb kerül majd a levegő hőmérsékletéhez a kvalifikáció végére, viszont még mindig 30 fok feletti, illetve 30 fok körüli értékeket mutathatnak majd a hőmérők. Emiatt fontos lesz felmérni a gumik viselkedését, valamint a tapadási és a kopási viszonyokat. Az északnyugati szelet ezen a napon erős lökések kísérhetik, emiatt a pálya egyes részein instabillá válhatnak a versenyautók, valamint a pálya is csúszós lehet a szabadedzés és az időmérő során a szél által pályára kerülő homokszemcsék miatt.
A célegyenes | Fotó: Trinidade
Szombaton a sprint szétlövés során szinte ugyanazok a körülmények várják a csapatokat, mint a szabadedzésen, tehát kánikula lesz, valamint kezdetben nagyon magas aszfalthőmérséklet, de ahogy haladunk előre az időben, és egyre közelebb kerülünk a napnyugtához, úgy fog hűlni az aszfalt, és kerül egyre közelebb a hőmérséklete a levegőéhez. Így ekkor is fontos tényező lesz a gumik viselkedése a változó aszfalthőmérséklet miatt. Az erős északias szél ekkor is okozhat egyensúlyi problémát a pálya egyes részein, valamint ismét homokot hordhat az aszfaltra.
A Sprintfutamra már napnyugta után kerül sor, így a pálya felszínének hőmérséklete már közel lesz a levegőéhez, viszont még mindig 30 fok feletti, illetve 30 fok körüli melegre számíthatnak a pilóták. Az északias szél élénk lesz, ami helyenként okozhat kisebb mértékű egyensúlyi problémát.
Vasárnap a verseny idején is hasonló időjárási körülményekre számíthatnak a csapatok, mint az időmérőn, valamint a sprintfutamon. A napnyugta után induló futamon a fő meghatározó tényező az lehet, hogy ki milyen jól tudta felmérni a gumik viselkedését, illetve a gumikopás mértékét, ugyanis ekkor már közel azonos lesz az aszfalt és a levegő hőmérséklete. Viszont még ekkor is 30 fok feletti értékeket mutathatnak a hőmérők. Az északnyugati szelet élénk lökések kísérhetik, emiatt a verseny során is kissé instabillá válhatnak a versenyautók a pálya bizonyos részein.
Hozzászólna? Várjuk Viber csoportunkban!
Borítókép: Trinidade
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2023.10.04 12:51