Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: mérsékelt délkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 31-33°C
2. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt délkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 28-30°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: közepesen-erősen felhős idő, időnként esély mutatkozik egy-egy zápor kialakulására
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 30-32°C
Időmérő edzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 28-30°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye, de a futam előtti órákban előfordulhat futó zápor
Szél: mérsékelt délkeleti szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 28-30°C
A szingapúri célegyenes és az első néhány kanyar | Fotó: Morio
A következő versenyhétvégére Szingapúrban kerül sor a Singapore Street Circuit utcai pályán. Egy éjszakai verseny következik. A meleg időjárás mellett a páratartalom is nagyon magas lesz a versenyhétvége során, ami sokat kivehet a pilótákból.
A pénteki első szabadedzésen csapadéknak kicsi az esélye, így száraz pálya fogadhatja a pilótákat. A pálya felszínének hőmérséklete folyamatosan csökkeni fog, a végére már közel lehet a levegőéhez, mivel nem sokkal napnyugta előtt kezdődik a tréning. Így fontos lesz, hogy a gumik milyen mértékben tudnak üzemi hőmérsékletre melegedni, valamint milyen lesz a gumikopás mértéke. Ugyanakkor még poros lehet a pálya, ami szintén csökkentheti a tapadási viszonyokat. A második szabadedzésre már sötétedés után kerül sor, így az aszfalt hőmérséklete szinte azonos lesz a levegőével. Csapadék nem valószínű, bár ekkor is még csúszós lehet a pálya. Időnként előfordulhatnak ezen a napon élénk délkeleti széllökések, melyek a pálya egyes részein kissé csökkenthetik a versenyautók egyensúlyát.
Szombaton a harmadik szabadedzésen van esély rá,
hogy időnként egy-egy zápor kialakuljon a pálya térségében,
így ebben az esetben rosszak lehetnek a tapadási viszonyok. Egy kicsúszás könnyen autótöréssel is járhat, ami akár megpecsételheti az adott pilóta sorsát is a hétvége további részére. Ha viszont száraz maradna a pálya, akkor a gumikopás mértéke lehet fontos tényező, mivel a harmadik tréning kevéssel napnyugta előtt kezdődik, így a pálya hőmérséklete közel lesz a levegőéhez. A szél várhatóan nem lesz befolyásoló tényező.
A szingapúri boxutca | Fotó: Morio
Az időmérő edzésen csapadék nem valószínű,
így száraz pályán dőlhet el a rajtsorrend. A körülmények hasonlóak lesznek, mint a pénteki második edzés során, így az aszfalt hőmérséklete közel lesz a levegő hőmérsékletéhez, így a tapadási viszonyok fontos szerepet játszhatnak. A szél viszont várhatóan mérsékelt marad, így ez nem lesz befolyásoló tényező.
Vasárnap a verseny idején csapadéknak kicsi az esélye, de a verseny előtti órákban előfordulhat egy-egy futó zápor a pálya térségében.
Emiatt előfordulhat az is, hogy a rajtnál még helyenként kissé vizes lehet a pálya. Ez megtréfálhatja a mezőnyt az első körökben. Viszont a verseny során esőnek, zápornak kicsi az esélye, így száraz pályán futhatják a verseny további részét. Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy a rajt előtti órákban a záporok elkerülik a pályát, így a rajtnál is száraz lesz az aszfalt. A rajtra már sötétedés után kerül sor, így az aszfalt hőmérséklete szinte azonos lesz a levegőével a verseny során, ami fontos tényező lehet a tapadási viszonyok és a gumik viselkedése szempontjából. A futam során egy-egy élénk széllökés ugyanakkor okozhat némi stabilitási problémát a pálya egyes részein.
Hozzászólna? Várjuk Viber csoportunkban!
Borítókép: Erwin Soo
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2023.09.13 16:35