Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt keleties szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 21-23°C
2. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt keleties szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 25-27°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, csak kis eséllyel fordulhat elő kisebb eső
Szél: mérsékelt délkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 20-22°C
Időmérő edzés:
Időjárás: erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként eső, zápor kialakulására
Szél: mérsékelt délkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 22-24°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, csak kis eséllyel fordulhat elő időnként eső, zápor
Szél: mérsékelt déli-délkeleti szél
Hőmérséklet: 23-25°C
Kép forrása: Flickr.com
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
Ezen a versenyhétvégén a mezőny Hollandiába látogat, ugyanis az Északi-tenger partján fekvő Zandvoort település melletti Circuit Zandvoort versenypályán rendezik a Holland Nagydíjat.
A pénteki szabadedzések során sokat süthet a nap, így a pálya felszínének hőmérséklete is magas lehet. Ez hatással lehet a gumikopás mértékére, de az abroncsok felmelegítésével minden bizonnyal nem lesz probléma a kellemes késő nyári, kora őszi időben.
A pénteki edzések során nem valószínű csapadék,
így száraz pályás tréningekre lehet számítani ezen a napon. A keleties szelet élénk széllökések kísérhetik, melyek a pálya egyes részein kissé instabillá tehetik a versenyautókat.
Szombaton már több felhő érkezhet a pálya térségébe, így kevesebbet süthet a nap, emiatt az aszfalt hőmérséklete is alacsonyabb lehet a pénteki értékekhez képest. A jelenlegi számítások szerint a harmadik szabadedzésen is jó eséllyel szárazak maradhatnak a körülmények, csak kis eséllyel fordulhat elő a pálya térségében kisebb eső. Amennyiben ez mégis bekövetkezne, akkor esetleg felmérhetnék a pilóták a vizes pályára alkalmas abroncsokkal a pályát, ugyanis
az időmérőn már valamivel nagyobb esély van arra, hogy időnként csapadék érje el a pálya térségét.
Ha pedig vizes pályán kezdődne a kvalifikáció, vagy az időmérő közben érkezne meg az égi áldás, akkor az megnehezítené a pilóták és a csapatok dolgát, ugyanis egy rosszkor időzített gyorskör akár az időmérő végét, és egyben egy rossz rajtpozíciót is jelenthetne. Ugyanakkor vizes körülmények között megnő a kicsúszás veszélye is. Ha viszont száraz maradna a pálya az időmérő során, akkor a felhősebb idő miatti alacsonyabb pályahőmérséklet okozhat némi problémát a gumik felmelegítése terén, így rosszabb lehet az autók tapadása a pálya egyes részein. Az élénk délkeleti széllökések ezen a napon is okozhatnak kisebb mértékű egyensúlyi problémát a pálya bizonyos részein.
Kép forrása: Wikimedia Commons
A jelenlegi számítások szerint vasárnap a futamon változóan-erősen felhős időre van kilátás, így a késő nyári időben a naposabb időszakokban melegebb lehet a pálya felszínének hőmérséklete, mely javítja a tapadási viszonyokat, viszont fontos szerepet játszhat a gumikopás mértékében. A felhősebb periódusokban pedig értelemszerűen csökken a pályahőmérséklet, így kissé romolhatnak a tapadási viszonyok.
Csapadék csak kis eséllyel fordulhat elő a verseny során, így nagyobb az esélye annak, hogy száraz pályás versenyt láthatunk,
és csak kicsi annak, hogy előkerüljön a vizes pályára alkalmas abroncsok valamelyike. Ha mégis ez bekövetkezne, akkor az akár a verseny végkimenetelét is befolyásolhatná a trükkösebb körülmények, a stratégiákban bekövetkező változások, valamint a jókor, vagy rosszkor időzített kerékcserék miatt. Ezen a napon a szél általában mérsékelt marad, így ez nem lesz befolyásoló tényező a verseny során.
Borítókép forrása: Wikimedia Commons
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2022.08.31 13:24