Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: erősen felhős idő, esély mutatkozik záporok kialakulására
Szél: gyenge, mérsékelt északias szél
Hőmérséklet: 21-23°C
2. szabadedzés:
Időjárás: erősen felhős idő, esély mutatkozik záporok, zivatarok kialakulására
Szél: mérsékelt északkeleti szél
Hőmérséklet: 19-21°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, kis eséllyel kisebb eső, zápor kialakulhat
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 20-22°C
Időmérő edzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, esély mutatkozik kisebb eső, zápor kialakulására
Szél: mérsékelt északias szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 21-23°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: közepesen-erősen felhős idő, esély mutatkozik záporok, zivatarok kialakulására
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 22-24°C
Kép forrása: Wikimedia
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A következő versenyhétévégére Ausztriában kerül sor, a Red Bull Ringen a Stájer Nagydíj kerül megrendezésre. A napokban ott is nyári meleg van, bár nem akkor a forróság, mint hazánkban, viszont a versenyhétvége kezdetén érkező hidegfront mozgalmassá teheti majd a pályán való körözgetéseket.
Pénteken a szabadedzéseken esély mutatkozik záporok, zivatarok kialakulására a pálya térségében,
a második szabadedzésen van rá nagyobb esély, de az elsőn sem elhanyagolható, így előkerülhetnek az intermediate, vagy az extrém esőgumik is az edzések során, ha pedig intenzív zápor érné el a pályát, akkor meg is kellene szakítani az edzést piros zászlóval. A szél inkább csak csapadékhulláskor, vagy közvetlen előtte támadhat fel, mely ekkor instabilitási gondokat okozhat. A vizes pályán megnő a kicsúszás veszélye, az autók fel is úszhatnak a vízátfolyásokon. Ha viszont száraz marad a pálya, akkor is kezdetben csúszós lehet az aszfalt felszíne, majd a nap előrehaladtával javulhatnak a tapadási viszonyok.
Szombaton is előfordulhatnak záporok a pálya térségében,
de az időmérőn ismét az időjárás nagyobb eséllyel szólhat bele a dolgok alakulásába, mint a harmadik szabadedzésen. Ezen a napon élénk széllökések is csökkenthetik az autók egyensúlyát, de ha leszakadna az ég az időmérő bármely szakaszában, vagy közvetlen előtte, akkor az komoly fejtörést okozna a stratégáknak, hogy interekkel, vagy extrém esőgumikkal küldjék pályára a pilótákat, valamint a pálya felszáradásának folyamata is jelentős mértékben beleszólhat az időmérő alakulásába. Az intenzívebb csapadék esetén pedig ismét nagy lesz a kicsúszás veszélye, ezen a napon is előkerülhetnek a piros zászlók. Az is előfordulhat, hogy a pályát nem érintik majd a térségben kialakuló lokális záporok, így még pár kilométerrel arrébb záporok öntözik a tájat, addig a versenypálya felszíne száraz maradhat, ami megint más körülményeket teremthet.
Kép forrása: Flickr.com
Vasárnap a verseny idején sem mehetnek a csapatok biztosra, ugyanis
ezen a délutánon is záporok, zivatarok alakulhatnak ki a pálya térségében,
melyek ha a pálya fölé érnek, kaotikussá tehetik a versenyt, vagy már annak kezdetét is. Ekkor nagy szerepe lesz annak, ki milyen jól tud alkalmazkodni a körülményekhez. Az intenzitástól függően a piros zászlók is lenghetnek, amíg nem javulnak az időjárási feltételek. A viharok érkezésekor akár a szél is felerősödhet, mely komolyabb instabilitási problémákat is okozhat. Persze, a csapadék lokális jellege miatt ezen a napon is benne van a pakliban, hogy a pályát nem érintik a záporok, zivatarok, csak a környékét, ekkor viszont a gumikopás mértéke lehet a meghatározó a futamon, melyet nem biztos, hogy jól meg tudnak határozni a csapatok, ha az edzések során keveset tudnak gyakorolni száraz körülmények között.
Borítókép: Flickr.com
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2021.06.23 17:18