Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: élénk északkeleti szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 21-23°C
2. szabadedzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: élénk északkeleti szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 22-24°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként eső, zápor kialakulására
Szél: gyenge-mérsékelt északkeleti szél
Hőmérséklet: 20-22°C
Időmérő edzés:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként eső, zápor kialakulására
Szél: mérsékelt északias szél
Hőmérséklet: 22-24°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: változóan-erősen felhős idő, esély mutatkozik időnként kisebb eső kialakulására
Szél: élénk északkeleti szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 21-23°C
Kép forrása: Flickr.com
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A következő versenyhétvégére Törökországban kerül sor, az Isztambul külvárosában található Istanbul Parkban. A pálya tavaly új aszfaltréteget kapott, mely meg is tréfálta a mezőnyt a vizes körülmények között.
A pénteki szabadedzéseken kicsi az esélye csapadéknak,
így nagy valószínűséggel száraz körülmények között gyakorolhatnak a pilóták. A nap időnként kisüthet, mely melegítheti a pálya felszínét, amire szükség is lesz, ugyanis a sima, csúszós aszfalton nehézkes lehet a gumik üzemi hőfokra hevítése. Ezen a napon a szél okozhatja a legnagyobb problémát, ugyanis az élénk, olykor erős széllökések a pálya több pontján is ronthatják a versenyautók egyensúlyát.
Szombaton a harmadik szabadedzés és az időmérő edzés idején is gyakran megnövekedhet a felhőzet a pálya környékén,
és időnként előfordulhat a térségben eső, zápor is.
Emiatt ez a nap már trükkösebb lehet, ugyanis, ha megérkezik a csapadék, akkor az nagyon csúszóssá teheti a pálya felszínét az aszfalt adottságai miatt, könnyen megforoghatnak, kicsúszhatnak a versenyzők, ahogy azt láthattuk a tavalyi versenyhétvégén is az esős körülmények között. Emiatt a csapatoknak jól fel kell mérniük, hogy mikor és milyen gumikkal küldik ki a pilótákat a pályára, ugyanis az időmérőn egy rosszul időzített etap rossz eredményt szülhet. Nem beszélve arról, hogy aki a harmadik szabadedzésen hibázik, és autót tör, az lemaradhat az időmérőről. Amennyiben az eső a pályán kívül maradna, akkor a pénteki tapasztalatokat hasznosíthatják a pilóták, viszont erre a napra a szél valamelyest veszít erejéből, így ez nagyobb problémát nem okozhat.
Kép forrása: Wikimedia Commons
A jelenlegi számítások szerint vasárnap a verseny idején is gyakran megnövekedhet a felhőzet a pálya körzetében, és
időnként kisebb eső is kialakulhat, bár ennek valószínűsége kisebb, mint a szombati napon.
Amennyiben érkezne csapadék a versenyre, akkor az trükkös futamot eredményezhet, ugyanis a már említett rossz tapadási viszonyok miatt a pilótáknak nagyon meg kellene küzdeniük a versenyautókkal, illetve a csapatoknak is fejtörést okozhat, hogy mikor, milyen abroncsot érdemes feltenni az autóra. Ha száraz maradna a pálya, akkor az eredetileg eltervezett stratégiák működhetnek, de a szombati eső miatt a pályáról lemosódhat a felgumizott réteg, így száraz körülmények között is csúszós lehet az aszfalt felszíne, ami miatt az abroncsok felmelegítése is problémát okozhat. Ezen a napon péntekhez hasonlóan ismét feltámad a szél, ami a pálya egyes részein instabilabbá teheti a versenyautókat.
Borítókép forrása: Wikimedia Commons
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2021.10.06 14:08