F1 2020: Kellemetlen őszi idő lesz a Nürburgringen

Időnként eshet az eső, fújhat a szél, már-már hideg idő várja a csapatokat az Eifel Nagydíjon.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: felhős idő, időnként az eső is eshet
Szél: délnyugati gyenge szél
Hőmérséklet: 11-13°C

2. szabadedzés:

Időjárás: felhős idő, esély mutatkozik időnkénti kiebb esőre
Szél: mérsékelt délnyugati szél
Hőmérséklet: 13-15°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: felhős-napos idő, egy-egy futó zápor kis eséllyel előfordulhat
Szél: élénk nyugati szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 8-10°C

Időmérő edzés:

Időjárás: felhős-napos idő, egy-egy futó zápor kis eséllyel előfordulhat
Szél: élénk nyugati szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 9-11°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: felhős idő, esély mutatkozik időnkénti esőre
Szél: élénk nyugati szél
Hőmérséklet: 9-11°C

Kép forrása: Wikimedia

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A németországi Nürburgringen folyatódik a hétvégén az idei Forma-1-es versenysorozat, melyet Eifel Nagydíj néven rendeznek meg. Rég járt már itt a mezőny, és akkor is nyáron. Most már kellemetlen őszi idő várja a csapatokat.

A pénteki szabadedzéseken felhős időre van kilátás, időnként az eső is eshet,

így nem csak a száraz pályás gumik kerülhetnek elő. Ugyanakkor a hétvége további részében is előfordulhat csapadék, emiatt az edzéseken fontos lehet felméri a tapadási viszonyokat vizes körülmények között is. Bár pénteken lehet a legmelegebb, viszont ekkor sem várható 15 foknál magasabb hőmérséklet, így a körülmények együttállása miatt az aszfalt hőmérséklete is nagyon alacsony lesz, szinte megegyezik majd a levegő hőmérsékletével. Ez azt jelenti, hogy a pilótáknak nehéz dolguk lesz a száraz pályás gumik felmelegítésével, amennyiben lesznek száraz perióduok az edzések során, és sokat csúszkálhatnak a versenyzők a rossz tapadási viszonyok miatt.

Szombaton már időnként előbújhat a felhők közül a nap, de a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is

esély mutatkozik rá, hogy egy-egy futó zápor megközelítse, elérje a pálya térségét.

Így ismét nehéz nap vár a csapatokra, ugyanis az időmérőn jól kell időzíteni a gyorsköröket, amennyibe érkezne az égi áldás. Ugyanakkor a vizes körülményekre szánt gumikkal is spórolniuk kell a csapatoknak, mert korlátozott számban állnak a rendelkezésükre, és még vasárnap is szükség lehet rájuk. Ezen a napon már csak 10 fok körül alakulhat a csúcshőmérséklet, az aszfalt sem lesz sokkal melegebb, így a pénteki napkoz hasonlóan problémák adódhatnak az abroncsok felmelegítésével. Valamint feltámad a nyugatias szél is, erős lökésekre is számítaniuk kell a pilótáknak, ami miatt a pálya sok részén instabillá válhatnak a versenyautók, és ha hozzávesszük az alacsony tapadási viszonyokat is, akkor egyértelmű, hogy nagy lesz a kicsúszás veszélye. Ezek együttesen akár az időmérő edzés végeredményét is nagyobb mértékben befolyásolhatják. 

Vasárnap a verseny idején is felhős időre van kilátás,

esély mutatkozik időnkénti esőre is,

így ismét előkerülhetnek az intermediate, vagy akár az extrém esőgumik is a száraz pályás gumik mellett. A stratégáknak nehéz dolguk lesz, hogy jól időzítsék a kerékcseréket, illetve az egyes gumikeverékek, valamint gumitípusok közötti váltást. Továbbra is marad a Forma-1-es autók számára kifejezetten hideg idő, így az abroncsok felmelegítése továbbra is problémát okozhat, valamint az alacsony tapadás a versenyen is megtréfálhatja a versenyzőket. Emellett még élénk nyugatias széllökésekre is számítaniuk kell a pilótáknak, ami további nehézségeket okozhat az autó stabilitása szempontjából.

 Borítókép forrása: Wikimedia

Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2020.10.07 14:28


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

F1 2024: Hűvös éjszakák várnak a mezőnyre Las Vegasban
Misztikus atmoszférát varázsolt a reggeli köd
F1 2024: Viharok is beleszólhatnak a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjébe