Szombat
Szabadedzés:
Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 17-19°C
Időmérő edzés:
Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge északkeleti szél
Hőmérséklet: 20-22°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: változóan napos-felhős, csapadék nem valószínű
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 17-19°C
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
Egy különleges versenyhétvégével folytatódik az idei Forma-1-es sorozat. Egy sokak számára ismert pálya tért vissza a versenynaptárba ebben a szezonban. Az olaszországi Imolába látogat a mezőny az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari versenypályára, mely régebben a San Marinó-i Nagydíjnak adott otthont, viszont idén Emilia-Romagna Nagydíj néven szerepel a naptárban. A különleges helyszínen egyedi menetrend is lesz, ugyanis pénteken nem gurulnak pályára a versenyautók, csak egy szabadedzést rendeznek, azt is szombaton, majd következik az időmérő, aztán vasárnap a verseny.
Kép forrása: Wikimedia
A szombati 10 órakor kezdődő
szabadedzésen száraz, túlnyomóan napos idő várja a mezőnyt,
és a szél sem lesz jelentős, így ideálisak lesznek a körülmények az egyetlen tréningen, hogy a csapatok felmérjék a tapadási viszonyokat, beállítsák az autókat, illetve időmérő-, valamint versenyszimulációkat teljesítsenek. Az aszfalt kezdetben poros lehet, emiatt csúszkálhatnak az autók a pályán, valamint délelőtt a napos idő ellenére még 30 fok alatt maradhat az aszfalt hőmérséklete, ugyanis már jócskán benne vagyunk az őszben, így a gumik nehezebben érhetik el üzemi hőmérsékletüket. Mivel csak ez az egy szabadedzés áll a csapatok rendelkezésére, így fontos lesz a pilóták számára, hogy a csúszós aszfalton ne törjék össze autójukat, mert az kihatással lehet az időmérőjükre, ezáltal a versenyükre is. Mivel 2006-ban járt itt utoljára a mezőny, így nagyon kevés hasznosítható információval rendelkeznek a csapatok, ugyanis az autók azóta jelentős mértékben megváltoztak. Ezek alapján a gumikopás mértéke kérdéses lesz. A pálya karakterisztikájából kiindulva az abroncsok felszíne melegedhet meg gyorsabban, a belső szerkezete csak lassabban veheti át a hőt, így elsősorban a hólyagosodás okozhat problémát és rosszabb tapadási viszonyokat az egyébként is alacsony tapadással rendelkező pályán.
A 14 órakor kezdődő
időmérő edzés során is száraz, túlnyomóan napos időre van kilátás.
A pálya hőmérséklete ekkor már 30 fok felett lehet, ami miatt javulhatnak a tapadási viszonyok, valamint a gumik felmelegítése is valamivel könnyebb lehet, de még mindig akadhatnak felmelegítési problémák, valamint továbbra is alacsonyabb tapadási viszonyok lehetnek a pályán, így a versenyautók még ekkor is könnyebben megcsúszhatnak az egyes kanyarokban. A szél ekkor sem lesz jelentős, így az időjárási körülmények továbbra is ideálisak lesznek.
Kép forrása: Wikimedia
Vasárnap a 13 óra 10 perckor rajtoló futam alatt sem valószínű csapadék,
és továbbra is sok napsütésre van kilátás, bár időnként ezen a napon már kisebb felhők átmenetileg eltakarhatják a napot. A szél legfeljebb mérsékelt lehet, ami továbbra sem fogja jelentősen befolyásolni az autók egyensúlyát, így ezen a napon is remek időjárási körülmények várnak a csapatokra. A pálya hőmérséklet 30 körül, illetve valamivel felette lehet, így tovább javulhatnak a tapadási viszonyok, de még mindig lehenek problémák, amikor friss gumival kezdi egy versenyző a futamot, vagy a kerékcserét követő etapját, ilyenkor néhány kör is eltelhet, mire ideális lesz az abroncsok tapadása.
Borítókép: Wikimedia
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2020.10.27 18:04