F1 2020: Az eddigi legmelegebb Spanyol Nagydíj jöhet

A mediterrán nyárban a gumikopás nagy szerepet játszhat.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes idő
Szél: mérsékelt délies szél
Hőmérséklet: 27-29°C

2. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt délies szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 29-31°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes idő
Szél: mérsékelt délies szél
Hőmérséklet: 29-31°C

Időmérő edzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes idő
Szél: mérsékelt délies szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 30-32°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, futó zápor csak kis eséllyel fordulhat elő
Szél: mérsékelt délies szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 29-31°C

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

Ezen a versenyhétvégén a Barcelona melletti Montmelóban található Circuit de Barcelona-Catalunya pályán versenyez a mezőny. A csapatok nagyon jól ismerik ezt a pályát, mert nemcsak évről-évre tagja a versenynaptárnak, hanem a téli tesztek nagy része itt zajlik, viszont az augusztusi mediterrán nyárban nem lesz könnyű dolguk a csapatoknak, ugyanis ilyen melegben még talán sosem köröztek ezen az aszfaltcsíkon. Eddig május első felében érkezett ide a mezőny, most viszont az ibériai nyár legmelegebb időszakában vagyunk ezen a gumikat nem kímélő pályán.

Kép forrása: Wikipedia

A pénteki szabadedzéseken a napos, meleg időben az aszfalt hőmérséklete az első edzésen megközelítheti, a második edzésen meghaladhatja az 50 fokot, így a gumik felmelegítésével nem lesz gond. Elsősorban a magas hőmérséklet miatt

a gumikopás és a hólyagosodás okozhat problémákat

annak ellenére is, hogy a három legkeményebb keveréket viszi a hétvégére a gumiszállító. A második edzésen az élénk délies széllökések egyes kanyarokban csökkenthetik a versenyautók stabilitását, mely megnehezítheti a pilóták dolgát. Valamint a célegyenes végi féktávon, ahol a legnagyobb a sebesség, szembeszélként jelentkezik majd, így ott az autók a féktávon nagyobb leszorítóerőt termelhetnek, emiatt az 1-es kanyarban alulkormányzottság előfordulhat.

A szombati napon is tombolni fog a nyár a térségben, csapadék továbbra sem valószínű, a napos időben nagyjából hasonló időjárási körülményekre kell számítani, mint pénteken, így hasonló nehézségekbe ütközhetnek a pilóták, mint a már kielemzett pénteki napon. Ez elsősorban az időmérőn lehet problémásabb, ugyanis a nagyobb mértékű gumikopás és hólyagosodás a gyorskör végére csökkenő tapadást eredményezhet, illetve a széllökések miatti egyensúlyvesztés is súlyos tizedekbe kerülhet a hibázó pilótáknak.

Vasárnap a verseny idején is nyári meleg lesz, de már időnként felhők takarhatják a napot.

A jelenlegi számítások szerint száraz versenyre van kilátás,

csak minimális esély mutatkozik arra, hogy a versenyt egy-egy kisebb futó zápor átmenetileg megzavarja. A száraz pályán a gumikopás és a hólyagosodás ismét problémát jelenthet, így fontos, hogy ki, milyen stratégiával vág neki a versenynek, az egyes etapokat milyen hosszúra tervezik a stratégák. Emellett az autók beállításaiból eredően is eltérő lehet a gumikopás a nagyjából 50 fokos aszfalton. Az élénk délies széllökések ugyanazt a problémát okozhatják, mint a hétvége korábbi részeiben. Ugyanakkor, ha a minimális eséllyel előrejelzett záporok mégis kialakulnának a pálya térségében, akkor az egy nem várt csavart tehetne a történetbe a változó körülmények miatt, és az akár gumi-, illetve stratégiaváltásra is kényszeríthetné a csapatokat.

Borítókép forrása: Wikipedia

Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2020.08.12 13:35


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

Viharokkal érkezik a keddi hidegfront
Délnyugaton csak 15, északkeleten 27 fok lesz ma
F1 2024: Nyári meleg, de kissé szeles idő várja a mezőnyt Miamiban