Idén is jelentkezünk sorozatunkkal, melyben időjárási előrejelzést adunk mindig az előttünk álló Forma-1-es versenyhétvége helyszínére.
Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: erősen felhős idő, de csak kisebb átmeneti esőre van esély
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 16-18°C
2. szabadedzés:
Időjárás: erősen felhős idő, időnként kisebb eső, futó zápor előfordulhat
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 17-19°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: mérsékelt északi szél
Hőmérséklet: 18-20°C
Időmérő edzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: mérsékelt északi szél
Hőmérséklet: 20-22°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: gyenge északkeleti szél
Hőmérséklet: 22-24°C
Kép forrása: Commons.wikimedia.org
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A 2020-as versenyszezon Ausztriában veszi kezdetét a Red Bull Ringen, Spielbergben. A pénteki napon sok felhő lesz a pálya felett, és a szabadedzések alatt
időnként kisebb eső, egy-egy futó zápor is elérheti a pályát.
Erre nagyobb esély a második edzésen mutatkozik. A hosszú szünet után így meglehetősen hideg aszfalton kezdhetik meg az autók beállításainak megtalálását a csapatok, nehezebben melegedhetnek fel az abroncsok, emiatt csúszkálhatnak az autók a pályán. Az esetleges időnkénti csapadék miatt pedig a vizes pályára alkalmas gumik is előkerülhetnek. Bár a hétvége további része a jelenlegi számítások szerint száraz időt ígér, így valószínűleg sok csapat nem fog kockáztatni, ha vizessé válna az aszfalt. A délutáni edzésen az északnyugati szelet élénk lökések kísérhetik, mely elsősorban 2-es kanyar előtti hosszú egyenes féktávján okozhat nagyobb leszorítóerőt, mivel itt szembeszélként jelentkezik majd, ezért a kanyarban kissé túlkormányzottá válhatnak a versenyautók.
Szombaton és vasárnap napos és felhős időszakok váltakozhatnak majd a pálya térségében, viszont ezeken a napokon már kicsi az esélye csapadék kialakulásának, tehát a jelenlegi számítások szerint a
harmadik szabadedzés, az időmérő és a futam is jó eséllyel száraz körülmények között kerülhet megrendezésre.
A napos időszakokban gyorsan felmelegedhet az aszfalt, így akár 40 fok körüli, illetve 40 fok felletti aszfalthőmérséklet mellett gurulhatnak pályára a pilóták, ami már kellően meleg ahhoz, hogy az abroncsok gyorsan elérjék az üzemi hőmérsékletüket. Ugyanakkor a szél sem lesz annyira jelentős, hogy az autók egyensúlyát jelentősebben befolyásolja.
Az időjárás mellett a nagyjából 700 méteres tengerszint feletti magasságban fevkő pályán a motoroknak és a turbóknak már a ritkább levegővel is meg kell küzdeniük, ugyanis ez kis mértékben csökkentheti a teljesítményüket.
Borítókép: Flickr.com/Pedrik
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2020.07.01 14:10