Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: felhős-napos idő, csapadéknak elhanyagolható az esélye
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 26-28°C
2. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak elhanyagolható az esélye
Szél: mérsékelt keleti szél
Hőmérséklet: 26-28°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: erősen felhős idő, egy-egy futó zápor nem kizárt
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 25-27°C
Időmérő edzés:
Időjárás: közepesen felhős idő, egy-egy futó zápor előfordulhat
Szél: mérsékelt északkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 24-26°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: gyengén-közepesen felhős idő, csapadéknak csak minimális az esélye
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 25-27°C
Kép forrása: Wikimedia
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
Az előttünk álló versenyhétvégén a Forma-1-es Bahreini Nagydíjat rendezik meg a Bahrain International Circuit pályán. A sivatagba épült aszfaltcsík általában nem tartogat nagy meglepetéseket az időjárás szempontjából, de ezen a hétvégén akár kivételes körülmények is előfordulhatnak.
Pénteken nyári melegre van kilátás,
csapadék nem várható. Az első szabadedzés még nappali körülmények között zajlik majd, így a pálya hőmérséklete még magas lesz, ami jó lehetőséget biztosít az abroncsok felmelegítéséhez. Viszont a sivatagi körülmények miatt a pálya felszíne poros, csúszós lehet. A második szabadedzésen már megérkezünk a naplemente utáni kora estébe, így folyamatosan hűlni fog az aszfalt, csak pár fokkal lehet melegebb majd a felszíne, mint a levegőé, mivel ekkorra már teljesen besötétedik, este lesz, így a gumik felmelegítése már nagyobb erőfeszítéseket igényel. Ezen a napon csapadéknak elhanyagolható az esélye, valamint jelentős szél sem várható, mely az autók egyensúlyára nagy hatással lenne.
A szombati napon már több felhő lehet az égen, és a harmadik szabadedzésen, valamint az időmérőn is valamelyest meglepő módon, de
esély mutatkozik arra, hogy egy-egy futó zápor időnként elérje a pálya térségét.
Ez nem megszokott ezen a pályán, ugyanis egy évben nagyból 4-5 nap van, mikor esik az eső. Ez megkavarhatja a dolgokat, ugyanis az utolsó szabadedzésen, ha egy futó zápor eléri a pályát, akkor megnő a kicsúszás veszélye az időmérő előtt, így egy hibázó pilóta akár az időmérőt, így a futamot is bukhatja, viszont gyakorlási lehetőséget is adnak a körülmények arra, hogy felmérjék a tapadási viszonyokat egy esetleges esős időmérőre. Ha az időmérő vizes pályán kezdődik, vagy közben egy futó zápor megöntözi a pályát, akkor a harmadik szabadedzésen szerzett tapasztalatok jól jöhetnek. Viszont vizes körülmények között nagyon fontos az időzítés, hogy mikor futja meg egy-egy pilóta a gyorskörét, vagy ha száradó pálya van, akkor szinte folyamatosan kinn kell köröznie. Emiatt fontos lehet vizes körülmények között a stratégia. Illetve, ha jönne az égi áldás, akkor pedig a még száraz pályán megfutott gyorskör fontos lehet. Az időmérőre az északkeleti szél is megélénkülhet, ami miatt a pálya egyes részein az autók instabillá válhatnak, emiatt megnőhet a kicsúszás veszélye. De ha szárazak maradnak a körülmények, akkor a szél ismét homokot hordhat a pályára, ami szintén ronthatja a tapadási viszonyokat. Ha nem érnék el a záporok a pályát, az időmérőn a naplemente utáni időpont miatt a pálya hőmérséklete akkor is folyamatosan csökkeni fog, ami miatt szintén romolhatnak majd a tapadási viszonyok.
Kép forrása: Wikimedia
Vasárnap a futam idején már ismét száraz időre van kilátás
a jelenlegi számítások szerint, csapadéknak csak minimális az esélye. A naplemente után induló futamon a pálya hőmérséklete csak pár fokkal lesz magasabb a levegőénél, bár nyárias meleg lesz, de így is az abroncsok felmelegítése némi gondot okozhat a pilótáknak. A futam során fontos lesz tehát a gumik használata a nem túl meleg aszfalton, így a stratégiák kialakításában nagy szerepet játszhat majd a gumikopás mértéke, valamint a hólyagosodás és a szemcsésedés esetleges megjelenése. A szél veszíthet erejéből szombathoz képest, így várhatóan jelentősen nem fogja befolyásolni az autók viselkedését.
Borítókép: Wikimedia
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2020.11.25 16:47