Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt délkeleti szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 30-32°C
Páratartalom: 67-72%
2. szabadedzés:
Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 29-30°C
Páratartalom: 70-75%
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős idő
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 30-32°C
Páratartalom: 65-70%
Időmérő edzés:
Időjárás: gyengén felhős idő
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 29-30°C
Páratartalom: 75-80%
Vasárnap
Futam:
Időjárás: Közepesen felhős idő, csak minimális esély van csapadékra
Szél: mérsékelt délkeleti szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 28-30°C
Páratartalom: 80-85%
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A versenynaptár talán legmegterhelőbb hétvégéje vár a mezőnyre. A szabadedzéseken, az időmérőn és a futamon is nagyjából hasonlóan magas hőmérsékletre lehet számítani, mely a szintén magas páratartalommal együtt rendkívül megterheli a pilóták szervezetét. Ugyanakkor ilyen időben hosszútávon romlik a koncentrációképesség is, ami egy utcai pályán azonnal megbosszulhatja magát a közeli korlátok, falak miatt.
Kép forrása: Singaporegp.sg
Az aszfalt hőmérséklete az első szabadedzés kezdetekor még elérheti a 40 fokot, a harmadik edzés kezdetekor pedig a 35 fokot, de mivel a második szabadedzés, az időmérő és a futam is már napnyugta után, sötétben zajlik, ezért ekkor az aszfalt hőmérséklete már nagyjából meg fog egyezni a levegő hőmérsékletével, ami miatt nehezebbé válik a gumik felmelegítése. Egy utcai pálya mindig rendkívül poros, csúszós tud lenni a versenyhétvége kezdetekor, ez itt sem lesz másképp. És akkor itt kell megemlíteni
egy rendkívüli tényezőt, a környező erdőtüzeket.
Emiatt nemcsak a levegő minősége romlott meg olyan mértékben, hogy óvintézkedések bevezetésére is szükség volt az emberek védelme érdekében, hanem a levegőben szálló mikrorészecskék kihullanak, és mindenre rárakódnak, így az aszfaltra is, ami miatt egész hétvégén csúszós lehet a pálya felszíne. Ugyanakkor pénteken és szombaton nem várható csapadék, de vasárnap a futam előtt és a futam közben nem lehet kizárni időnként a kisebb eső esélyét a jelenlegi számítások szerint, de hangsúlyozni kell, hogy ennek minimális, nagyjából 20% az esélye.
Az erdőtüzekből eredően a levegőben szálló mikrorészecskék a forma-1-es autóknak sem tesznek jót, ugyanis az könnyen be tud jutni a légbeömlő nyílásokon a belső egységekbe, így a motorba is, ahol
súlyos károsodást is eredményezhet.
Amit még meg kell említeni, hogy egész hétvégén délkeleti szél lehet a jellemző, mely általában mérsékelt marad, de az első szabadedzésen és a futamon előfordulhatnak élénk lökések, viszont mivel a pályát szorosan épületek veszik körül, így ennek általában a féktávokon nem lesz nagy jelentőssége, maximum a 7-es kanyar előtti féktávon okozhat kisebb leszorítóerőt, mivel ott hátszélként jelenkezhet majd, emiatt kissé alulkormányzottá válhat az autó, valamint a célegyenesre fordító kanyarban a nyílt víz (a Marina öböl bejárata) felől érkező lökések bonthatják meg kissé az autók egyensúlyát.
Borítókép: Wkikpedia
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2019.09.18 14:21