F1 2019: Tartogat-e meglepetést a barcelonai időjárás?

Hétvégén a Forma-1 mezőnye az általuk jól ismert Barcelona melletti pályára látogat. De vajon mennyire kell alkalmazkodniuk az időjáráshoz?

A hétvégén Spanyolországba látogat a Forma-1 mezőnye. Az idei ötödik versenyhétvégén vajon milyen időjárás fogadja a Barcelona melletti Montmelóban a mezőnyt?

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délies szél
Hőmérséklet: 20-22°C

2. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: élénk délkeleti széllökések
Hőmérséklet: 21-23°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délkeleti szél
Hőmérséklet: 20-22°C

Időmérő edzés:

Időjárás: gyengén-közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: élénk déli széllökések
Hőmérséklet: 20-22°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: gyengén felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt déli szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 21-23 fok

Kép forrása: Youtube/FORMULA1

Mindez milyen hatással lehet a versenyhétvégére?

Mondhatni, szinte ideális körülmények várják a mezőnyt a versenyhétvége mindhárom napján. A sok napsütésnek köszönhetően a pálya hőmérséklete napközben 40 fok fölé emelkedhet, a 2. szabadedzésen, az időmérőn és a versenyen is megközelítheti a 45 fokot, az 1. és 3. szabadedzésen maradhat kevéssel 40 fok alatt, de a tréningek előrehaladtával folyamatosan nőni fog az aszfalt hőmérséklete. Ezek a hőmérsékleti viszonyok megfelelőek ahhoz, hogy a különféle keverékek elérjék az ideális tapadási tartományukat, valamint az is segít, hogy épített versenypályáról van szó, így kevésbé poros a felszíne, nem úgy, mint egy utcai pályáé.

A szél most nem fog annyira gondot okozni, mint az elmúlt nagydíjakon. A 2. szabadedzésen a délkeleti szelet, az időmérőn a déli szelet kísérhetik élénk, nagyjából 30-35 km/h körüli széllökések, de egy-egy élénk délies széllökés a futam ideje alatt is előfordulhat. Ezek inkább csak a hosszú célegyenes féktávján érződhetnek, ugyanis ott közel szembeszél lesz ezáltal, mely a féktávon nagyobb leszorítóerőt jelent. Ugyanakkor a 10-es kanyar bejáratánál ez hátszélként fog jelentkezni, mely kissé csökkentheti a leszorítóerőt a féktávon, így ott kismértékű alulkormányzottságot tapasztalhatnak a pilóták.

Borítókép: Youtube/FORMULA1

Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2019.05.08 14:25


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

F1 2024: Hűvös éjszakák várnak a mezőnyre Las Vegasban
Misztikus atmoszférát varázsolt a reggeli köd
F1 2024: Viharok is beleszólhatnak a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjébe