Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős, csapadékmentes
Szél: gyenge délkeleti szél
Hőmérséklet: 33-35°C
2. szabadedzés:
Időjárás: gyengén felhős, csapadékmentes
Szél: gyenge délkeleti szél
Hőmérséklet: 37-39°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 28-30°C
Időmérő edzés:
Időjárás: változóan felhős-napos idő, esély mutatkozik átmenetileg egy-egy futó zápor, zivatar kialakulására
Szél: mérsékelt északkeleti szél
Hőmérséklet: 30-32°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: változóan felhős-napos idő, esély mutatkozik átmenetileg egy-egy futó zápor, zivatar kialakulására
Szél: mérsékelt délnyugati szél egy-egy élénk széllökéssel
Hőmérséklet: 26-28°C
Kép forrása: Auto-motor-und-sport.de
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A pénteki edzéseken a perzselő hőség lesz a jellemző, a pálya hőmérséklete már az 1. szabadedzésen bővel 40 fok fölé emelkedhet, délután pedig a 60 fokot is megközelítheti. Ez egyrészt megkönnyíti a gumik felmelegítését, másrészt növeli a gumikopás mértékét hosszabb távon.
Szombaton a 3. szabadedzésen is magas aszfalthőmérsékletre számíthatnak a pilóták, viszont az időmérőre megváltozhat a helyzet. A változóan napos-felhős időben esély mutatkozik arra, hogy a kvalifikáció ideje alatt átmenetileg futó záporok, zivatarok érjék el a pálya egyes részeit, vagy akár egészét, melyek a csapatok dolgát megnehezíthetik, valamint a pálya hőmérséklete is hirtelen visszaeshet. Egy rosszkor időzített kör, mikor megérkezik a csapadék az időmérő végét is jelentheti a még mért kör nélkül álló pilótáknak. Ugyanakkor a csapadék elvonultával a pálya száradása pedig azt eredményezheti, hogy a legjobb körök az utolsó pillanatokban futhatóak, amennyiben a kezdéskor már vizes volt a pálya. Ha az előrejelzéseknek megfelelően záporok öntözik meg a pályát, akkor nagyon izgalmas és kaotikus kvalifikációt hozhat a szombat délután.
A futamot megelőző éjjel nagy eséllyel várható csapadék, így a pályára addig felhordott gumiréteget ez lemoshatja, így a versenyre valamelyest csökkenhetnek a tapadási viszonyok. A verseny alatt a napos-felhős időben esély mutatkozik átmenetileg csapadékra, mely szintén okozhat fejtörést a csapatoknak, hogy váltani kell-e átmeneti esőgumikra, vagy elég magas marad a pálya hőmérséklete ahhoz, hogy a lehullott csapadékot elpárologtassa, és így még száraz pályás gumikon is lehessen körözni. Az időnkénti élénk délnyugati széllökések pedig a 2-es és a 6-os kanyar előtti féktávon hátszélként jelentkeznek majd, így csökkenhet a leszorítóerő, melynek hatására alulkormányzottság fordulhat elő.
Borítókép: Motorsport-magazin.com
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2019.07.24 14:12