Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: derült, csapadék nem várható
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 26-28°C
2. szabadedzés:
Időjárás: derült, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 24-27°C
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: derült, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 26-28°C
Időmérő edzés:
Időjárás: derült, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél egy-egy élénk lökéssel
Hőmérséklet: 25-27°C
Vasárnap
Futam:
Időjárás: derült, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél egy-egy élénk lökéssel
Hőmérséklet: 24-27°C
Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?
A szezon utolsó futamát az Egyesült Arab Emírségekben, azon belül is Abu Dhabiban rendezik. A sivatagi országra ilyenkor jellemző időjárás fogadja a mezőnyt. A hétvége során szinte nem is lesznek felhők az égen, így természetesen csapadék sem várható egyik napon sem. Ugyanakkor azt se feledjük, hogy a sivatagban vagyunk, így kezdetben picit poros lehet a pálya, ami valamelyest ronthatja a tapadási viszonyokat. Viszont itt nem is ezek jelentik a legnagyobb kihívást, hanem az, hogy a főbb események, mint az időmérő és a futam is napnyugta környékén zajlik.
Kép forrása: Wikimedia.org
Az első és a harmadik szabadedzést ottani idő szerint a délután első felében rendezik, amikor még süt a nap, így a napos, meleg időben az aszfalt ekkor még 40 fok fölé, akár 50 fok körülire is hevülhet. Ilyen körülmények között könnyen fel lehet melegíteni a gumikat, viszont gyorsabban is elkophatnak. Azonban ez a két szabadedzés nem lesz igazán mérvadó, ugyanis a második szabadedzést rendezik abban a napszakban, amikor az időmérőt és a futamot is, így ez lesz a legfontosabb tréning a három lehetőség közül. A második szabadedzés még épp világosban kezdődik, napnyugta közben zajlik, majd már sötétben ér véget, így elsősorban az
aszfalt hőmérsékletének jelentős csökkenése
okoz majd kihívást a pilóták és a csapatok számára. Bár a levegő nem fog nagyon hűlni, a felszínt érő napsütés megszűnését követően a kisugárzás erőteljesebbé válik, így az edzés elején már jócskán 40 fok alatti, inkább 30-35 fok közötti lehet a pálya hőmérséklete, a végefelé pedig már közel lehet a levegőéhez, ami azt jelenti, hogy 30 fok alá is hűlhet.
Az időmérőn és a futamon is a második szabadedzéshez hasonló lesz a levegő és a pálya hőmérséklete. Viszont az északnyugati szelet mindkét eseménykor időnként élénk lökések kísérhetik, melynek hatására a kanyarokban kissé instabillá válhatnak a versenyautók, valamint a 11-es kanyar előtti féktávon ez hátszélként jelentkezik, ami miatt csökkenhet kissé a leszorító erő, így megnőhet a féktáv, az autók pedig valamelyest alulkormányzottá válhatnak.
Borítókép forrása: Flickr.com
Szerző: Berceli Balázs
Megjelent: 2019.11.27 14:59