Elérkeztünk az idény harmadik futamához, mely Sanghajban, Kínában kerül megrendezésre. Ez lesz a Forma-1 történetének 1000. futama, de vajon mit tartogat az időjárás erre a különleges alkalomra?
Pénteki szabadedzések
1. szabadedzés:
Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: gyenge, időnként mérsékelt északkeleti szél
Hőmérséklet: 16-18 fok
2. szabadedzés:
Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: gyenge keleti szél, mérsékelt, olykor élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 17-19 fok
Szombat
3. szabadedzés:
Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délkeleti szél, élénk, olykor erős lökésekkel
Hőmérséklet: 18-20 fok
Időmérő edzés:
Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délkeleti szél, élénk, olykor erős lökésekkel
Hőmérséklet: 19-21 fok
Vasárnap
Futam:
Időjárás: erősen felhős, csapadékmentes
Szél: élénk északi szél, erős lökésekkel
Hőmérséklet: 18-20 fok
Kép forrása: Youtube/FORMULA1
Hogyan befolyásolhatja az időjárás a versenyhétvégét?
Ezen a hétvégén elsősorban a szél jelenthet gondot a pilóták számára. Pénteken a 2. szabadedzésen az élénk keleties széllökések a hosszú, hátsó egyenesben valamelyest oldalszelet okozhatnak, viszont a célegyenesben ez pont hátszelet jelent, mely a féktávon jelenthet gondot. Szombaton már erősebb lehet a szél, ekkor viszont délkeleti irányból fújhat, így a hátsó egyenesben szembeszélre számíthatnak a pilóták, mely akár azt is eredményezheti, hogy nagyobb lesz a leszorítóerő, valamint valamelyest rövidebb féktávot is elég venni a kanyar előtt. A célegyenesben ugyanakkor keresztbe fog fújni a szél, így a célegyenes utáni csigavonalszerű kanyargós részen folyamatosan más irányból éri majd a versenyautókat a szél. Vasárnap viszont már északi irányú lesz a légmozgás, mely a hosszú hátsó egyenes végi féktávon tréfálhatja meg a pilótákat, ugyanis emiatt csökkenhet a leszorítóerő. A célegyenesben ez oldalszelet jelent, a célegyenes végén pedig folyamatosan a szél felé fordulnak az autó. Ezt követően háttal, majd ismét a szél irányába fordulnak a versenyzők, mely szintén folyamatosan változó egyensúlyt és tapadást okozhat. A kissé szeles idő miatt a szmog sem lesz akkora mértékű, mint az általában szokott lenni.
Az aszfalt tapadása jónak ígérkezik, ugyanis a hétvége első felében sokat fog sütni a nap, a pálya hőmérséklete megközelítheti a 40 fokot is délutánonként, ami segít a felgumizódásban. Vasárnap már több felhő lehet az égen, de mivel a hétvégén nem valószínű csapadék, és a betétfutamok is segítenek a felgumizódásban, a versenyen jó állapotú pálya fogadhatja a versenyzőket.
Borítókép: Youtube/FORMULA1
Szerző: Varga Sándor, Berceli Balázs
Megjelent: 2019.04.10 15:04