F1 2019: A futam igen, az időjárás nem tartogat izgalmakat

Száraz időjárás körvonalazódik a Kínai Nagydíjra, a Forma-1 történetének 1000. futamára, de a szél még bekavarhat.

Elérkeztünk az idény harmadik futamához, mely Sanghajban, Kínában kerül megrendezésre. Ez lesz a Forma-1 történetének 1000. futama, de vajon mit tartogat az időjárás erre a különleges alkalomra? 

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: gyenge, időnként mérsékelt északkeleti szél
Hőmérséklet: 16-18 fok

2. szabadedzés:

Időjárás: napos, csapadékmentes
Szél: gyenge keleti szél, mérsékelt, olykor élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 17-19 fok

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délkeleti szél, élénk, olykor erős lökésekkel
Hőmérséklet: 18-20 fok

Időmérő edzés:

Időjárás: közepesen felhős, csapadékmentes
Szél: mérsékelt délkeleti szél, élénk, olykor erős lökésekkel
Hőmérséklet: 19-21 fok

Vasárnap

Futam:

Időjárás: erősen felhős, csapadékmentes
Szél: élénk északi szél, erős lökésekkel
Hőmérséklet: 18-20 fok

Kép forrása: Youtube/FORMULA1

Hogyan befolyásolhatja az időjárás a versenyhétvégét?

Ezen a hétvégén elsősorban a szél jelenthet gondot a pilóták számára. Pénteken a 2. szabadedzésen az élénk keleties széllökések a hosszú, hátsó egyenesben valamelyest oldalszelet okozhatnak, viszont a célegyenesben ez pont hátszelet jelent, mely a féktávon jelenthet gondot. Szombaton már erősebb lehet a szél, ekkor viszont délkeleti irányból fújhat, így a hátsó egyenesben szembeszélre számíthatnak a pilóták, mely akár azt is eredményezheti, hogy nagyobb lesz a leszorítóerő, valamint valamelyest rövidebb féktávot is elég venni a kanyar előtt. A célegyenesben ugyanakkor keresztbe fog fújni a szél, így a célegyenes utáni csigavonalszerű kanyargós részen folyamatosan más irányból éri majd a versenyautókat a szél. Vasárnap viszont már északi irányú lesz a légmozgás, mely a hosszú hátsó egyenes végi féktávon tréfálhatja meg a pilótákat, ugyanis emiatt csökkenhet a leszorítóerő. A célegyenesben ez oldalszelet jelent, a célegyenes végén pedig folyamatosan a szél felé fordulnak az autó. Ezt követően háttal, majd ismét a szél irányába fordulnak a versenyzők, mely szintén folyamatosan változó egyensúlyt és tapadást okozhat. A kissé szeles idő miatt a szmog sem lesz akkora mértékű, mint az általában szokott lenni.

Az aszfalt tapadása jónak ígérkezik, ugyanis a hétvége első felében sokat fog sütni a nap, a pálya hőmérséklete megközelítheti a 40 fokot is délutánonként, ami segít a felgumizódásban. Vasárnap már több felhő lehet az égen, de mivel a hétvégén nem valószínű csapadék, és a betétfutamok is segítenek a felgumizódásban, a versenyen jó állapotú pálya fogadhatja a versenyzőket.

Borítókép: Youtube/FORMULA1      

Szerző: Varga Sándor, Berceli Balázs
Megjelent: 2019.04.10 15:04


Hirdetés

Kapcsolódó hírek

F1 2024: Hűvös éjszakák várnak a mezőnyre Las Vegasban
F1 2024: Viharok is beleszólhatnak a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjébe
F1 2024: Milyen időjárás várja a mezőnyt a mexikói magaslaton?