Az animált és HD térkép után már perspektivikus változatban is követhetjük az egyes légrétegek mozgását.
Tavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász ProjecTavaszváró újdonságaink közül elsőként a térbeli, 3 dimenziós HD és animált széltérkép készült el, amelynek nem titkolt célja, hogy a légi és vizi közlekedés résztvevőit is segítse a majd navigálásban. Bár a 12 órás, nyilvános szonda-adatokon kívül még viszonylag kevés magassági információ áll csak rendelkezésre, a vitorlázók, pilóták és sportrepülők - siklóernyősök, kite-osok és repülőterek üzemeltetői talán már jelenlegi formájában is örülnek majd az új vizualizációnak, ill. az ebben rejlő lehetőségeknek.
Maga az interpoláció jelenleg 10 logaritmikus szinten - 10, 20, 50 és 100 méteren, ill. fél, 1, 2, 5 és 10 km magasan képes különválasztani a légrétegek mozgását. Hogy a térkép áttekinthető maradjon, ebből egyszerre csak négyet jelenítünk meg; kettőt a látőszög alatti, kettőt pedig e feletti magasságban. Az, hogy mely rétegek jelennek meg, a vizualizált régió nagyságától függ. Magyarország esetében ez jelenleg középmagas eloszlású (10, 100, 200 és 500 m-es), de a hamarosan megújuló Balatoni térképeken 10, 20, 50 és 100 m lesz, igazodva a hajósok és alacsonyan repülő sárkányok, kite-osok igényeihez. (a magaslégköri - 1, 2 5 és 10 km-es rétegeket - egy új térkép-kombinációban láthatuk majd viszont).
A nézőpont alatt azért nem fedik egymást a rétegek teljesen, mert a domborzattal való keveredés túlságosan kaotikussá tenni a képet, és pl. egy kifutót megközelítő repülő nem tudná jó elkülöníteni a felszíni, illetve a széllnyírás kritikus magasságának adatait.
Jelenleg a szintek szétválasztása tehát még kísérlet és régiónként változhat, ha több magassági adat érkezik majd, akkor jobban is be lehet állítani a síkokat. (Amennyiben van e cikk olvasói között olyan légiközlekedésben érintett, esetleg magasabb adótornyot, átjátszót üzemeltető, aki segíthetne viszonylag nagyobb magasságokból való adattovábbításban, nagyon szívesen vennénk esetleges segítségét, jelentkezését).
Ahogy mindig, most is várjuk a HD és 3 dimenziós, animált széltérképpel kapcsolatos véleményeket, javaslatokat, pozitív vagy építő jellegű kritikákat; és persze reméljük, hogy valóban hasznosnak bizonyul ezen újításunk is.
2008. március 17.
Nagy Gergely, Nagy Márk, Szente-Varga Báint
Időkép-ViharVadász Project